Thursday, January 16, 2014

Kiamat & Nabi Muhammad S.A.W

Lama dah tak update blog..rindu rasanya..macam-macam berlaku 2 tahun nie..macam-macam juga pengalaman yang aku alami. Semua tu pengalaman yang amat berharga buat diri. Sejak 2 menjak nie..banyak yang up date status kiamat.

 TAKUT!!!!RISAU!!!! yang x de perasaan pun ada..yang x de perasaan tu selalunya x ingat akhirat atau dalam erti kata lain,hati mati. Kita boleh risau dan ingat akan hari kiamat..Bila takut..cepat-cepat kena ingat..TAKUT HANYA PADA ALLAH..tu yang agama kita ajar..admin pun kadang-kadang lupa penggunaan perkataan takut tu..sama-samalah kita sentiasa beringat. Apa yang penting,kita sebagai khalifah muka bumi bersiap sedia menempuhinya..perbaiki amalan wajib..perbanyakkan amalan sunat..moga Nabi Muhammad S.A.W akan membantu kita di padang masyhar..Almaklum,belum tentu syurga buat kita..Neraka plak panas kalah bara api..

SANGGUPKAH KITA? Apa pun,mesti mintak pertolongan baginda nanti..banyakKan la juga amal sedekah...paling kedekut pun..senyum la sesama insan..jangan senyum ngurat bini orang plak..x pasal-pasal tempah mata panda karang..


No comments:

Post a Comment